Nærområdet

Supersentral beliggenhet

Klosterskogen Hage ligger i hjertet av Grenland, og er et glimrende utgangspunkt uansett hvilken vei du kommer fra eller skal til.

Enkel hverdagslogistikk

I ditt nye nabolag kan du gå til barnehage, barne-, ungdomsskole og videregående skole på under et kvarter. Når barna er levert har du sykkelavstand til de fleste større arbeidsplassene i Skien, slik som Skien sentrum, Myren, Gimsøy, Kjørbekk og Rødmyr. I tillegg har du Sykehuset Telemark som nærmeste nabo. Middagen handler du enkelt på veien hjem i en av flere dagligvarebutikker i nærheten.

Kort vei til by’n

I Klosterskogen Hage bor du bare en kort spasertur unna Telemarks største kjøpesenter, Herkules. Her finner du et stort og variert tilbud; 110 ulike butikker, i tillegg til mattorg og to flotte dagligvarebutikker. En liten kilometer nord for Herkules ligger Skien sentrum og lokker med hyggelige smågater, nisjebutikker, spennende håndverksbedrifter og flere koselige kafeer og spisesteder. I sentrum finner du også Ibsenhuset, Skiens eget kulturhus, som byr på et rikt utvalg av konserter, forestillinger, foredrag og utstillinger gjennom hele året.

Gangavstand til det du trenger:

• Klosterskogen barnehage: 3 min
  • Moflata barneskole: 14 min
  • Gimsøy ungdomsskole: 8 min
  • Hjalmar Johansen vgs: 14 min
  • Dagligvarebutikker: 10 min
  • Herkules kjøpesenter: 15 min
  • Fritidsparken: 14 min
  • Hjellevannet: 5 min
  • Sykehuset Telemark: 5 min

I Klosterskogen Hage bor du sentralt med korte avstander til barnehage, skoler og de fleste større arbeidsplassene i Skien. Det er heller ikke lange biten til shopping og hyggelige spisesteder på Herkules kjøpesenter og i Skien Sentrum. Den gode avkoblingen får du på turen rundt Hjellevannet, eller når du benytter deg av en av de mange aktivitetstilbudene i Skien fritidspark.

1. Klosterskogen Hage
  2. Travbanen
  3. Klosterskogen barnehage
  4. Moflata Barneskole
  5. Gimsøy Ungdomsskole
  6. Hjalmar Johansen videregående skole og Fritidsparken
  7. Herkules kjøpesenter
  8. Sykehuset Telemark
  9. Meny Saga, Vinmonopolet
  10. Extra Gråtenmoen
  11. Rema 1000 Moflata
  12. Rema 1000 Moflata
  13. Kiwi Gimsøy

Gled deg til en aktiv hverdag

Fra Klosterskogen Hage har du tilgang til mangfoldige aktivitetstilbud og flotte turområder.

Skien fritidspark

Rett i nærheten av Klosterskogen Hage ligger Skien fritidspark. Fritidsparken er et av Norges største og mest komplette idretts- og fritidsanlegg som tilbyr en rekke aktiviteter for både barn og voksne året rundt. Her har du badeland, ishall og skøytebane, trenings- og klatresenter, padel- og tennisbaner, samt frisbeegolf og minigolf samlet på ett sted. I området rundt fritidsparken ligger et flott turterreng som innbyr til fine søndagsturer eller en frisk treningsøkt. I vintersesongen kjøres det spor i lysløypen som gjør terskelen lav for å spenne på seg langrennsskiene.

Hjellevannet

Fra Klosterskogen Hage bor du også nær den populære kulturstien «Hjellevannet rundt». Den tar deg gjennom både sentrale industri- og handelsområder i Skien, deriblant Klosterøya hvor det nå utvikles en helt ny bydel, til naturskjønne omgivelser på Bakkestranda med hyggelige bord og benker. Der kan du sette deg ned og nyte solen og kanskje en medbrakt kaffekopp?

Nysgjerrig og vil vite mer?

Snart kommer vi med mer informasjon om prosjektet, som prospekt, priser og dato for salgsstart. Fyll ut skjemaet, så blir du en av de første som får vite om det!

Godkjennelse

Eiendomsmegler 1 og Seltor Bolig er ansvarlig for opplysningsbehandlingen, og du kan trekke samtykket (uten negative konsekvenser) når som helst ved å kontakte oss.

Se Personvern – Eiendomsmegler 1